ROK PALČIČ
MEL BONIS (1858–1937): POUR LE PIANO
Resna
Format: Digitalno
Šifra: 118203
EAN: 3838898118203
ZKP RTV Slovenija v sodelovanju z Radiem Slovenija – programom ARS izdaja digitalni album z naslovom Mel Bonis (1858–1937): Pour le piano v izvedbi pianista Roka Palčiča. Ta se je med svojim doktorskim raziskovanjem na Univerzi v Marylandu osredotočil na ponovno odkrivanje pozabljene glasbe skladateljev pozne romantike, med njimi tudi francoske skladateljice Mélanie Bonis, katere ime, kljub bogatemu opusu, ki obsega približno 300 vokalnih in instrumentalnih del različnih žanrov, ostaja pretežno vezano na glasbene arhive. Pričujoča zbirka skuša zagato rešiti s serijo studijskih posnetkov, ki predstavijo približno dve tretjini skladb za klavir solo iz njenega zrelega ustvarjalnega obdobja, tj. med letoma 1881 in 1932, in zelo podrobno dokumentirajo razvoj skladateljičine kompozicijske tehnike in sloga.
Rok Palčič
Dr. Rok Palčič je solist, komorni glasbenik, pedagog, učitelj mojstrskih tečajev in žirant na glasbenih tekmovanjih. Široko paleto glasbenih izkušenj uspešno združuje s svojo strastjo do podjetništva in organizacije kulturnih dogodkov.
Na pot glasbenega izobraževanja se je podal že pri rosnih petih letih, nedolgo zatem pa ga je ruski pianist, prof. Sijavush Gadjiev, po zgolj nekaj letih glasbenega študija povabil pod svoje okrilje. Gadjiev ga je kasneje seznanil s priznanim pianistom, pedagogom in nagrajencem mednarodnega Chopinovega tekmovanja, Pavlom Gililovom. Pod njegovim mentorstvom je nadaljeval študij na Univerzi za glasbo v Kölnu v Nemčiji. Po diplomi leta 2009 se je odločil, da si bo razširil obzorja na podiplomskem študiju izvajanja komorne glasbe. Preselil se je v Gradec v Avstriji, kjer je študiral pri Chia Chouju, pianistu in soustanovitelju Tria Parnassus. Po opravljenem drugem magisteriju je bil, preden je emigriral v ZDA, krajši čas zaposlen kot profesor doma, v Sloveniji. Med študijem se je udeležil več mojstrskih tečajev, med drugim pri pedagogih in pianistih Aldu Ciccoliniju, Denizu Galenbeju, Ronaldu Pröllu, Kolji Lessingu in Jeremyju Denku.
Leta 2003 je Rok Palčič prejel Škerjančevo nagrado za izjemne glasbene dosežke, leta 2007 pa nastopil na Klavier-Festival Ruhr v Nemčiji in postal še prejemnik štipendije fundacije Yehudi Menuhin Live Music Now. Nastopi na prestižnih festivalih ter nagrade z državnih in mednarodnih tekmovanj so ga popeljali na prizorišča po Sloveniji, Italiji, Franciji, Hrvaški, Avstriji, Nemčiji, Češki, Španiji, Veliki Britaniji in Združenih državah. Nastopal je s priznanimi umetniki, kot so Koryun Asatryan, Ida Bieler, Ofer Canetti, Dudu Carmel, Nora Romanoff-Schwarzberg, Steven Thomas, Benjamin Ziervogel, Andrej Žust in drugi.
Kariera Roka Palčiča v ZDA se je začela leta 2015, po zaključku magistrskega študija na Univerzi na Floridi, kjer so mu za dve leti ponudili mesto gostujočega docenta za klavir in komorno glasbo. Med svojim doktorskim raziskovanjem na Univerzi v Marylandu se je osredotočal na ponovno odkrivanje pozabljene glasbe skladateljev pozne romantike – med vidnejšimi dosežki velja izpostaviti premierni posnetek celotnega opusa za solo klavir francoske skladateljice Mélanie Bonis –, poklonil pa se je tudi velikim mojstrom zahodnega kanona, denimo s celotno zbirko Brahmsovih sonat za klavir in violino, ki jih je leta 2019 posnel z Žigo Brankom za slovensko založbo ZKP.
Medtem ko ostajata nastopanje in poučevanje osrednji dejavnosti Roka Palčiča, se predano posveča tudi vodenju dveh podjetij, Chevy Chase Music LLC in Music School 21 LLC, ki sta bili ustanovljeni z namenom zadostiti glasbenim in izobraževalnim potrebam raznolikih občinstev.
Poleg strasti, ki jo goji do koncertne, pedagoške in podjetniške dejavnosti, je tudi velik človekoljub. Je ustanovitelj in umetniški vodja Kulturno-umetniškega društva Ars Haliaeti in predsednik društva Art Music Society, ki nudita podporo in priložnosti mladim glasbenikom ter zagotavljata dostop do glasbe marginaliziranim skupinam.
Mel Bonis
Končno lahko v svetu, kjer vladajo moški, opazimo v glasbi in umetnosti nasploh spodbudne znake ne le, da se družba zaveda neenakosti, temveč da si tudi aktivno prizadeva za iskanje rešitev, ki bi problem vsaj omilile. Treba se je zavedati, da so ženske vedno zavzemale pomembno mesto med skladatelji in da so bile predvsem družbene omejitve tiste, ki so jim onemogočale, da bi bile deležne ustreznega priznanja za svoje delo. Mélanie Hélène Bonis (1858–1937) je bila ena redkih izjem. Tako kot mnoge njene sodobnice se je morala zateči k uporabi psevdonima in šele, ko je spremenila ime v spolno nevtralno različico Mel Bonis, so dobila njena dela priznanje s strani občinstva in založnikov, medtem ko je bila ves čas gonilna sila tega uspeha nedvomno njen skladateljski talent. Že zelo mlada je pridobila podporo nekaterih najvidnejših posameznikov glasbene skupnosti, vključno s Césarjem Franckom, ki je odigral ključno vlogo pri tem, da je bila sprejeta na slavni Pariški konservatorij. Ne glede na to, da si je delila šolske klopi z Debussyjem in Piernéjem, se ji je uspelo uveljaviti in zablesteti, njeni dosežki pa so jo sčasoma pripeljali do položaja sekretarke Društva skladateljev, s čimer je povsem upravičila zaupanje, ki ji ga je izkazal njen nekdanji učitelj. Kljub razvpitosti, pomembnem položaju in bogatemu opusu, ki obsega približno 300 vokalnih in instrumentalnih del različnih žanrov, ostaja njeno ime pretežno vezano na glasbene arhive. Pričujoča zbirka skuša zagato rešiti s serijo studijskih posnetkov, ki predstavijo približno dve tretjini skladb za klavir solo iz njenega zrelega ustvarjalnega obdobja, tj. med letoma 1881 in 1932, in zelo podrobno dokumentirajo razvoj skladateljičine kompozicijske tehnike in sloga.
Vsebina
Št. | Naslov | Dolžina | Poslušaj vzorec | MP3 | SD Audio | HD audio |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ophélie (Femmes de légende) | 4:51 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
2 | Desdémona (Femmes de légende) | 2:27 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
3 | Mélisande (Femmes de légende) | 2:06 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
4 | Phoebé (Femmes de légende) | 2:37 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
5 | Viviane (Femmes de légende) | 2:54 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
6 | Salomé (Femmes de légende) | 4:33 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
7 | Omphale (Femmes de légende) | 4:14 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
8 | Echo Op 89 | 2:34 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
9 | Narcisse Op 90 | 2:47 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
10 | L'ange gardien Op Posth 99 | 3:08 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
11 | La Cathédrale blesse Op 107 | 6:22 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
12 | Ballade Op 27 | 6:48 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
13 | Au crépuscule Op 111 | 3:23 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
14 | Une flûte soupier (Cinq pièces pour | 1:37 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
15 | Berceuse triste (Cinq pièces pour pi | 1:06 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
16 | Boston valse (Cinq pièces pour piano | 1:06 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
17 | Agitato (Cinq pièces pour piano) Op | 1:02 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
18 | Clolches lontaines (Cinq pièces pour | 2:34 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
19 | Impromptu (mon premier morceau) Op | 3:17 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
20 | Rondo dans le genre ancien Op 7 | 2:41 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
21 | Près du Ruisseau Op 9 | 2:11 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
22 | Prélude (en mi bémol majeur) Op 10 | 1:13 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
23 | Gai printemps Op 11 | 1:50 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
24 | Eglogue Op 12 | 2:00 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
25 | Aux Champs Op 13 | 1:50 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
26 | Menuet Op 14 | 2:39 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
27 | Pensées d’automne Op 19 | 2:55 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
28 | Berceuse Op 23, 1 | 2:12 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
29 | La chanson du rouet Op 24 | 3:05 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
30 | Papillons Op 28 | 1:22 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
31 | Romance sans paroles en la bémol maj | 2:30 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
32 | Carillons mystiques Op 31 | 5:08 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
33 | Barcarolle en si bémol majeur Op Po | 3:31 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
34 | Barcarolle en mi bémol majeur Op 71 | 4:17 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
35 | Barcarolle-Etude Op 43 | 3:22 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
36 | Méditation Op 33, 1 | 2:25 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
37 | Marionnettes Op 42 | 2:01 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
38 | Romance sans paroles en sol bémol ma | 1:43 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
39 | Sorrente Op 61 | 2:13 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
40 | Il pleut Op 102 | 2:09 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
41 | Près du moulin Op 115 | 1:38 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
42 | Sévillana Op 125 | 2:43 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
43 | Ariel Op Posth 129 | 2:27 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
44 | Etude de concert en sol bémol majeur | 2:50 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |
45 | Dolorosa Op Posth 138 | 2:35 |
|
0,69 EUR | 0,89 EUR | 1,29 EUR |