Maturitetni branji Veliki Gatsby in Čudežni Feliks dobili tudi zvočno podobo

Tik pred šolskimi zimskimi počitnicami želimo pri ZKP RTV Slovenija v sodelovanju z Radiem Slovenija in ob podpori JAK pomagati slovenskim srednješolcem, zato izdajamo zvočnici letošnjih maturitetnih branj: Veliki Gatsby in Čudežni Feliks.

Francis Scott Fitzgerald: Veliki Gatsby

Zvočnica Veliki Gatsby je nastala v sodelovanju z založbo Mladinska knjiga, Gledališčem Koper in Radiem Slovenija – programom ARS - ob podpori Javne agencije za knjigo RS. Delo v prevodu Tomaža Metelka in v režiji Renate Vidič interpretira član igralskega ansambla Gledališča Koper Rok Matek. „Francis Scott Fitzgerald (1896–1940) je v Velikem Gatsbyju, velikem romanu ameriške književnosti iz dvajsetih let 20. stoletja, prikazal vso plehkost tedanje visoke družbe, tako stare aristokracije kot novodobnih parvenijev (danes bi jim morda rekli japiji), ki se na poti do uspeha brez zadržkov odločajo za močno sumljive bližnjice. Igralec Rok Matek v interpretaciji sledi pisateljevemu pripovedovanju z redkimi opisi, a z nazornim portretiranjem glavnih oseb prek njihovih besed, razmišljaj in dejanj,“ je delo na pot pospremil literarni urednik Vlado Motnikar. Radijski poslušalci bodo lahko zvočnici v nadaljevanjih prisluhnili od 17. februarja 2022 dalje v oddaji Odprta knjiga na 3. programu Radia Slovenija.

Andrej Hieng: Čudežni Feliks

Zvočnica Prešernovega nagrajenca Andreja Hienga: Čudežni Feliks, ki je za roman prejel tudi nagrado kresnik, je nastala v sodelovanju z založbo Mladinska knjiga in Radiem Slovenija – programom ARS - ob podpori Javne agencije za knjigo RS. Delo je postavljeno v pozna trideseta leta 20. stoletja, ko Evropa hiti v pogubo in tudi člane premožne družine Kalmuss-Missia z graščine ob robu manjšega štajerskega mesta čakajo težki časi. Zvočna knjiga je nastala v režiji Alena Jelena, interpretira pa jo eden od najbolj eminentnih slovenskih dramskih igralcev Igor Samobor.

Igor Samobor med snemanjem Čudežnega Feliksa (foto: Adrian Pregelj, RTV Slovenija)

„Pisatelj in dramatik Andrej Hieng (1925–2000) je v svojih delih pogosto raziskoval psihološke zanke literarnih oseb, neredko v meščanskem okolju in v povezavi z umetniškimi in erotičnimi vzgibi ali z željo po moči. Dogajanje med romanesknimi osebami v grajskih sprejemnicah in spalnicah poslušalcem prepričljivo podaja igralec Igor Samobor,“ je ob izdaji zapisal literarni urednik Vlado Motnikar.