Prepoznavnost Clavimerate je med drugim v tem, da se ne posveča le tradicionalnemu-klasičnemu ali pa izključno sodobnemu programu, temveč se uspešno ukvarja z izvajanjem del različnih glasbenih obdobij in slogov, s posebno skrbjo za raziskovanje glasbene vsebine skladbe. Njihova izvajalska estetika presega ideološke, akademske omejitve, izjemna izvirnost in hkrati raznolikost pa jim omogoča raziskovanje zvočnih barv in glasbenih izrazov tudi v
kombinaciji s pevko, igralcem, tolkali, harmoniko ali kontrabasom. Zanimiv izbor programa vrhunskih umetnikov omogoča prijeten glasbeni dialog s poslušalci, kar potrjujejo odlični odzivi na njihovih koncertih.
Clavimerata je bila ustanovljena leta 1997 pod imenom Trio Mefisto. Izpopolnjevali so se pri priznanih profesorjih, kot so Primož Lorenz, Primož Novšak, Henry W. Meyer, Martin Spangenberg in dosegli izjemno raven na področju komorne umetnosti. So dobitniki prve nagrade in zlate medalje na tekmovanju komornih skupin ˝Lovec-Šček˝ v Kopru. Za glasbene dosežke so prejeli študentsko Prešernovo nagrado. Slovenski javnosti so se predstavili s številnimi koncerti in gostovali v Avstriji, Italiji,
Nemčiji, Franciji in Izraelu. Snemali so za Radio Slovenija, Radio Maribor in v samozaložbi izdali zgoščenko z edinstveno priredbo Igorja Stravinskega (Zgodba o vojaku) ter lahkotnejšo zgoščenko Um a Zero z deli Gershwina, D´Rivere, Pixinguinhe in Douglasa, ki je izšla pri založbi Sanje.
Clavimerataso: Gregor Kovačič, klarinet
Janez Podlesek, violina
Ilonka Pucihar, klavir & čembalo
SKLADBE: 1. - 3. Jaka PUCIHAR: TRI ZA TRIO (1998)
za klarinet, violino in klavir
- I
- II
- III
4. - 5. Jani GOLOB: SENTIMENTALNI PLESI (2007)
za klarinet, violino in klavir
- Commodo
- Leggero
6. Jaka PUCIHAR: SIJAJ, SIJAJ (2007)
za klarinet, violino in klavir (poslušaj!)
7. Maksimiljan STRMČNIK: GRADUALE (1987)
za klarinet, violino in klavir
8. - 10. David BEOVIČ: ANGIE Z (2007)
za klarinet, violino in klavir
- American girl
- Yes – no
- Eternal joy
11. Pavel ŠIVIC: DROBNE VARIACIJE Á LA BARTOK NA LJUDSKO TEMO (1977)
za klarinet, violino in klavir
12. - 14. Jaka PUCIHAR: PERPETUUM JAZZILE (2001)
za klarinet, violino in čembalo
- I
- II
- III
Jani GOLOB (Ljubljana, 1948) Sentimentalni plesi so nastali na pobudo Clavimerate. V svoji navidezni lahkotnosti in preprostosti združujejo čudovito paleto bogatih ritmov in melodij, dinamičnih kontrastov, sentimentalnih in morda nekoliko nostalgičnih občutij.
Jaka PUCIHAR (Ljubljana, 1976) Tri za trio. “Skladba je nastala v zadnjem letniku študija kompozicije na AG Ljubljana, ko sem nekako našel svoj osebni stil glasbenega izražanja. Najprej je nastal zadnji stavek kot samostojna skladba, ki naj bi jo trio uporabil za dodatek ob koncu njihovih koncertov. Kasneje sem dodal še prva dva stavka, pri čemer sem v drugem stavku za temo uporabil slovensko ljudsko pesem Lipa zelenela je.” Posnetek Tri za trio je na 12. mednarodnem tekmovanju tonskih posnetkov Taktons
prejel v svoji kategoriji prvo nagrado. Sijaj, sijaj je delo, ki je prvotno nastalo za zasedbo flavta, oboa, klavir in je bilo prvič izvajano na Novi Zelandiji, kjer so želeli skladbo slovenskega avtorja na slovensko tematiko. Perpetuum Jazzile “Nastanek kompozicije je povezan z mojim avtorskim večerom v CD Ljubljana leta 2001, ko sem se prvič obširneje predstavil kot skladatelj. Original je sicer napisan za komorni sestav 10 instrumentov (pihalni kvintet, godalni kvartet in čembalo), kasneje pa sem delo priredil za trio zaradi lažje in s tem pogostejše izvedbe.Gre pa za nekakšno kombinacijo baročnega zvoka oz. stila z jazzovskim pridihom…”
David BEOVIČ (Kranj, 1977) Angie Z. “Ruski pregovor pravi, da kratka smrt konča tudi najdaljše življenje. Ko se je končalo njeno dolgo življenje, sem se odločil, da naslednje delo posvetim njenemu spominu. Skladba pa ne odraža morbidnosti ali pesimizma, temveč njeno veselo naravo, neškodljivo opazovanje, igranje s palcema na rokah ter starostni povratek v lik otroka. Otroka, ki je preživel svoj čas in se odšel igrat na drugo stran.”
Maks STRMČNIK (Črna na Koroškem.1948)
Gradualeje bil napisan leta 1987 na pobudo tria Goričar-Belič-Jarc. Prvič je bil izvajan v Koncertnem ateljeju Društva slovenskih skladateljev. Skladbo odlikuje velika oblikovna in zvočna izvirnost. Skladatelj je v našem glasbenem prostoru odkril in uveljavil princip oblikovanja, ki sledi naravi zvočnosti posameznih instrumentov in njihovih kombinacij. Tako v skladbi ni razčlenitve v običajne stavke z znanimi klasičnimi oblikami, marveč sledi čistemu
muzikalnemu zaporedju dolgih lokov, v katerih se zvočne kombinacije dveh ali vseh treh instrumentov izmenjujejo skozi kontraste in gradacije. Vse to spretno dopolnjujejo sproščeni aleatorični momenti, ki jim sledijo ostri, ritmično izrisani glasbeni domisleki.
Pavel ŠIVIC (Radovljica, 1908; Ljubljana, 1995) Drobne variacije je Šivic napisal leta 1977. Uvodna tema je povsem madžarsko obarvana, sledijo pa ji raznolike variacije (Animato, Barcarola, Lento, Vivace, Recitativo in Marcia).