Elda Viler je bila pevka, za katero so se dobesedno potegovali najboljši skladatelji, pisci besedil in aranžerji. Pela je najtežje, najzahtevnejše pesmi in ob poslušanju njenega petja, njenih interpretacij je postajalo jasno, da lahko poje vse.
Mojmir Sepe, Ati Soss, Jože Privšek, in drugi največji mojstri slovenske zabavne glasbe so, kot je nekoč povedal skladatelj Jure Robežnik, največje pesmi pisali za Eldo. Pela je lahko vse in karkoli, vendar pa so zanjo praviloma ustvarjali in namenjali izvedbeno najtežje pesmi, pesmi, ki so zahtevale izjemen glasovni razpon.
Elda Viler je bila ena izmed prvih in velikih dam slovenske zabavne glasbe. Glasovno gledano je bila in ostala prva dama. Njene nepozabne interpretacije še vedno občudujejo in se od njih učijo tudi dandanašnje generacije tako poslušalcev, kot kritikov in glasbenikov. Bila je preprosto zlati glas in eden temeljev slovenske popevke. Ena najboljših slovenskih pevk Alenka Pinterič je v svoji avtobiografiji zapisala, da je bila Elda Viler slovenska pevka tisočletja. Najboljši skladatelji tistih
časov so običajno radi rekli, da če si napisal veliko pesem, si jo napisal za Eldo Viler. Dogajalo se je, da so jo avtorji za festivale rezervirali tudi za leto dni in več vnaprej. In v tistih letih je biti najboljši med najboljšimi resnično pomenilo nekaj. Elda Viler namreč ni bila edina velika pevka. Zlata leta Slovenske popevke so krojile tudi druge pevke, danes legende, kot so Marjana Deržaj, Majda Sepe, Berta Ambrož, Jelka Cvetežar, Beti Jurkovič, Irena Kohont in kasneje Ditka Haberl,
Eva Sršen, Meta Malus, Tatjana Gros, Alenka Pinterič, Neca Falk in še nekatere. Interpretinje, ki so kljub dandanašnji že rahli odmaknjenosti tistih časov ter vmesnim menjavam generacij in stilov, pustile neizbrisen pečat nekega obdobja. Obdobja, ki je pravzaprav postavljalo in postavilo temelje kasnejše in današnje slovenske glasbe. Z melodijami, ki danes štejejo že častitljiva leta, vendar so evergreeni v najboljšem in najžlahtnejšem pomenu besede, ki jim poslušalci še po toliko letih radi
prisluhnejo. Zimzelene melodije, ki jih na novo odkriva vsaka generacija in z glasovi, kakršnih danes že ni več. Tako, kot ne tistih nostalgičnih let. Pevci in pevke tistih časov so bili namreč izvajalci v pravem pomenu besede. Ko si bil pevec ali pa ne. Vmesnega ni bilo. Tedaj se je namreč pelo v živo in priložnosti ter popravljanja napak ni bilo. Morda ali pa verjetno je bilo tudi to tisto, kar je glasbi dajalo poseben pečat in poseben značaj. Poleg prijateljstva in kolegialnosti, kakršnih
današnje generacije glasbenih izvajalcev že skoraj ne poznajo več.
STALI NA DEŽJU
NAMESTO EPILOGA
Na začetku je bil samo glas. A kakšen glas!
Še vedno je z nami. Še vedno merilo za vrhunsko interpretacijo.
Kljub vsemu, kar se je zgodilo vmes in kljub času, ki neusmiljeno mineva slehernemu med nami…..
Elda Viler je 16. junija 2009 z velikim jubilejnim koncertom v prenapolnjenih ljubljanskih Križankah v družbi svoje zveste publike, Big Banda in Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, Ane Dežman, Zdenke Kovačiček, Edvina Fliserja, Ota Pestnerja, Gala Gjurina, Ladislava Fidrija - Lacka, Mladinskega pevskega zbora Stična in dirigenta Lojzeta Krajnčana obeležila petdesetletnico svojega prvega javnega honorarnega nastopa. Med občinstvom so tekle tudi solze, navdušeni
obiskovalci pa so ji stoje aplavdirali z ovacijami.
Morda najbolje je slavnostni koncert povzel dolgoletni radijski zvokovni mojster Vinko Rojc z besedami, da takšnega koncerta ni slišal že štirideset let.
Ljudje, ki niso več dobili vstopnic, so navkljub močnemu deževju z dežniki na ulici pred Križankami stoje poslušali koncert in govorili, da je bil preprosto božanski. Takšen, kot njen glas.....
“... kdor le enkrat slišal je njen glas,
zmeraj ostane v srcu mlad,
zmeraj še kje stezica čaka nova ga,
če rajska ptica zanj je kdaj prepevala ...”
“ Rajska ptica”, glasba Boris Kovačič, besedilo Gregor Strniša, aranžma Mario Rijavec
Odlomka iz knjige “ Rajska ptica” Romana Turnška
CD 1 - NEOBJAVLJENE…
1. ČAS BEŽI KAKOR DIM 3'50
(Ati Soss/Elza Budau/Ati Soss)
Slovenska popevka 1968
2. AKACIJE 3'05
(Ati Soss/Elza Budau/Ati Soss)
3. HAVAJSKA ROŽA 3'57
(P.Abraham/Elza Budau/Mario Rijavec)
4. RAJSKA PTICA 3'10 (poslušaj!)
(Boris Kovačič/Gregor Strniša/Mario Rijavec)
Slovenska popevka 1969
5. NAMESTO USPAVANKE 3'23
(Aleš Kersnik/Elza Budau/Janez Gregorc)
Festival » Zlata nota » - Solingen 1973
6. BALADA O LUTRU KINGU 3'13
(Urban Koder/Smiljan Rozman/Urban Koder)
7. NIHČE MI NE VZAME 2'53
(Jani Golob/Elza Budau/Jože Privšek)
8. SKUPAJ – INSIEME 4'12
(Mogol/Elza Budau/Ati Soss)
9. RANO POPOLDNE 3'00
(Bojan Adamič/Elza Budau/Bojan Adamič)
Opatija 1970
10.VRTNICE 2'24
(Jure Robežnik/Svetlana Makarovič/Borut Lesjak)
11.RDEČE VRTNICE 3'15
(Lado Rebrek/Elza Budau/Jani Golob)
12.NAJ SE LE VNAME 2'52
(Jure Robežnik/Dušan Bižal/Jure Robežnik)
13.GOVORI MI O LJUBEZNI – PARLEZ MOI D'AMOUR 2'20
(Lenoir/Elza Budau/Mario Rijavec)
14.BESEDE LJUBEZNI - LES MOTS D'AMOUR 3'08
(Ch. Dumont/Elza Budau/Mario Rijavec)
15.FINO, FINO - GOODY, GOODY 1'45
(Mercer/Elza Budau/Milan Ferlež)
16.NIČ NE SPRAŠUJ 3'51
(Heda Piliš/Elza Budau/Ladislav Fidri)
17.MESTO V MEGLI 3'27
(Lado Rebrek/Lado Rebrek/Jani Golob)
18.POJ MI, POJ MI – JINGLE, JANGLE 2'25
(Barry-Kim/Elza Budau/Ati Soss)
19.MEŠAJ, MEŠAJ BARBA VANE – SUGLI, SUGLI BANE, BANE 2'53
(Piccolli/Elza Budau/Mario Rijavec)
20.ODHAJAM – NATURAL TO BE GONE 2'22
(M.Murphey/Dušan Velkaverh/Silvester Stingl)
21.RDEČE LASTOVKE 3'10
(Aleš Kersnik/Elza Budau/Ati Soss)
Opatija 1975
22.LEDENE ROŽE 2'37
(Ati Soss/Marjan Stare/Ati Soss)
23.VSE BOM PUSTILA 3'15
(Ati Soss/Branko Šoemen/Ati Soss)
24.VČERAJŠNJI - YESTERDAYS 2'13
(I.Berlin/Elza Budau/Ati Soss)
25.NEPOZNANA ŽENA 2'31
(Heda Piliš/Elza Budau/Ladislav Fidri)
CD 2 - NEPOZABNE…
1. VZAMEŠ ME V ROKE 3'18 (poslušaj!)
(Mojmir Sepe/Miroslav Košuta/Mojmir Sepe)
Slovenska popevka 1967
2. DEKLE NA OBALI 2'31
(Mojmir Sepe/Miroslav Košuta/Mojmir Sepe)
Split 1968
3. ČE BI TEDEN ŠTEL OSEM DNI 2'19
(Jure Robežnik/Elza Budau/Jure Robežnik)
4. NA DEŽEVEN DAN 3'12
(Jure Robežnik/Elza Budau/Jure Robežnik)
Opatija 1967
5. TI SI MOJA LJUBEZEN 2'30
(Jure Robežnik/Elza Budau/Jure Robežnik)
6. LASTOVKE 4'05
(Jure Robežnik/Milan Jesih/Jure Robežnik)
Popevka iz predstave Naivne lastovke
7. OSLIČEK 2'12
(Elda Viler/Elza Budau/Jože Privšek)
Melodije morja in sonca 1981
8. NORA MISEL - PAZZA IDEA 4'16
(M.Monti/Elza Budau/Milan Mihelič)
9. KO LJUBEZEN UMRE 3'34
(Aleš Kersnik/Elza Budau/Janez Gregorc)
Festival » Zlata nota » - Solingen 1973
10. NE PRIŽIGAJ LUČI V TEMI 3'23
(Jože Privšek/Gregor Strniša/Jože Privšek)
11. VEM 2'50
(Jože Privšek/Elza Budau/Jože Privšek)
12. ZLATI PRAH IMAŠ V OČEH 3'02
(Jože Privšek/Miroslav Košuta/Jože Privšek)
Slovenska popevka 1969
13. MOJA STRAST 3'30
(Ati Soss/Branko Šoemen/Ati Soss)
Slovenska popevka 1972
14. NEODPOSLANO PISMO 2'58
(Ati Soss/Branko Šoemen/Ati Soss)
Opatija 1974
15. KDAJ 3'10
(Ati Soss/Elza Budau/Ati Soss)
16. VČERAJ, DANES, JUTRI 3'34
(Ati Soss/Branko Šoemen/Ati Soss)
Slovenska popevka 1971
17. KRAS MOJ DOM 3'28
(Ati Soss/Elza Budau/Ati Soss)
18. VRAČAM SE 2'53
(Ati Soss/ Branko Šoemen/Ati Soss)
Slovenska popevka 1975
19. ZVEZDNI PRAH - STARDUST 3'11
(H.Carmichael/Elza Budau/Mario Rijavec)
20. MIDVA 3'30
(Mojmir Sepe/Ivan Minatti/Mojmir Sepe)
21. DNEVI SREČE, DNEVI ŽALOSTI 3'34
(Jure Robežnik/Dušan Velkaverh/Jure Robežnik)
Slovenska popevka 1978 – Večer šansonov
22. VČASIH 3'07
(Milan Ferlež/Elza Budau/Milan Ferlež)
Slovenska popevka 1980 – Večer šansonov
23. BESEDE, BESEDE – PAROLE, PAROLE 3'17
(L. Chiosso/G. Ferrio –Elza Budau/Mario Rijavec)
Duet z Borisom Cavazzo
24. ZAPUŠČENA 3'09
(Ati Soss/Branko Šoemen/Ati Soss)
Slovenska popevka 1976
25. ZAŽIVIM 3'15
(Ati Soss/Elza Budau/Ati Soss)
DVD - 50 LET NA ODRU
2. POLETNA NOČ (M.Sepe/E.Budau/J.Privšek)
Big Band RTV Slovenija
3. AVE MARIJA (Ch.Gounod/M.File)
Elda Viler in MPZ Stična
4. OSLIČEK (E.Viler/E.Budau/J.Privšek)
Elda Viler
5. OTOKI (J.Robežnik/M.Košuta/J.Robežnik)
Elda Viler
6. RAJSKA PTICA (B.Kovačič/G.Strniša/M.Rijavec)
Elda Viler
7. STAR DUST (H.Carmichael/L.Fidri)
Ladislav Fidri – trobenta
8. PREDOLGO SI BIL SAM (L.Fidri/E.Budau/L.Fidri)
Elda Viler
9. BACHARACH MEDLEY – Raindrops…/This guy…/I'll never fall…
(B.Bacharach/L.Fidri)
Elda Viler, Ana Dežman in Zdenka Kovačiček
10.KLIČEM TE SREČA (H.Piliš/E.Budau/L.Fidri)
Ana Dežman
11.TEBI, KI VEŠ (L.Fidri/E.Budau/L.Fidri)
Ana Dežman
12.MAKIN' WHOOPEE (G.Khan/W.Donaldson/L.Fidri)
Zdenka Kovačiček
13.NE PRIŽIGAJ LUČI (J.Privšek/G.Strniša/J.Privšek)
Elda Viler
14.KO LJUBEZEN UMRE (A.Kersnik/E.Budau/J.Gregorc)
Elda Viler
15.TI (J.Golob/E.Budau/M.Rijavec)
Elda Viler
16.TI SI MOJA LJUBEZEN (J.Robežnik/E.Budau/J.Robežnik)
Elda Viler in Oto Pestner
17.30 LET (D.Porenta/D.Porenta/B.Adamič)
Oto Pestner
18.ENKRAT SE VSE ZAČNE (F.Avsenek/D.Velkaverh/J.Golob)
Elda Viler in Ana Dežman
19.VEM, DA SI NEKJE (G.Gjurin)
Elda Viler, Ana Dežman, Gal Gjurin in Denis Horvat
20.TAM, KJER SEM DOMA (J.Privšek/M.Košuta/J.Privšek
Edvin Fliser
21.OD VESELJA SE ŽIVI (E.Fliser/M.Ravnjak-Jauk/P.Greblo)
Elda Viler in Edvin Fliser
23.ČE BI TEDEN ŠTEL OSEM DNI (J.Robežnik/E.Budau/J.Robežnik)
Elda Viler in Ana Dežman
24.NORA MISEL (M.Monti/E.Budau/M.Mihelič)
Elda Viler in Ana Dežman
25.TA SVET (A.Soss/B.Šoemen/A.Soss)
Elda Viler
26.LASTOVKA (J.Robežnik/M.Jesih/J.Robežnik
Elda Viler
27.VENČEK SLOVENSKIH POPEVK
S Teboj, Na deževen dan, Zlati prah, Vzameš me v roke, Včeraj danes jutri
(M.Sepe-J.Robežnik-J.Privšek-M.Sepe-A.Soss/E.Budau-E.Budau-M.Košuta-M.Košuta-B-Šoemen/J.Privšek)
Elda Viler in Ana Dežman
Elda Viler je bila pevka, za katero so se dobesedno potegovali najboljši skladatelji, pisci besedil in aranžerji. Pela je najtežje, najzahtevnejše pesmi in ob poslušanju njenega petja, njenih interpretacij je postajalo jasno, da lahko poje vse.
Mojmir Sepe, Ati Soss, Jože Privšek, in drugi največji mojstri slovenske zabavne glasbe so, kot je nekoč povedal skladatelj Jure Robežnik, največje pesmi pisali za Eldo. Pela je lahko vse in karkoli, vendar pa so zanjo praviloma ustvarjali in namenjali izvedbeno najtežje pesmi, pesmi, ki so zahtevale izjemen glasovni razpon.
Elda Viler je bila ena izmed prvih in velikih dam slovenske zabavne glasbe. Glasovno gledano je bila in ostala prva dama. Njene nepozabne interpretacije še vedno občudujejo in se od njih učijo tudi dandanašnje generacije tako poslušalcev, kot kritikov in glasbenikov. Bila je preprosto zlati glas in eden temeljev slovenske popevke. Ena najboljših slovenskih pevk Alenka Pinterič je v svoji avtobiografiji zapisala, da je bila Elda Viler slovenska pevka tisočletja. Najboljši skladatelji tistih časov so običajno radi rekli, da če si napisal veliko pesem, si jo napisal za Eldo Viler. Dogajalo se je, da so jo avtorji za festivale rezervirali tudi za leto dni in več vnaprej. In v tistih letih je biti najboljši med najboljšimi resnično pomenilo nekaj. Elda Viler namreč ni bila edina velika pevka. Zlata leta Slovenske popevke so krojile tudi druge pevke, danes legende, kot so Marjana Deržaj, Majda Sepe, Berta Ambrož, Jelka Cvetežar, Beti Jurkovič, Irena Kohont in kasneje Ditka Haberl, Eva Sršen, Meta Malus, Tatjana Gros, Alenka Pinterič, Neca Falk in še nekatere. Interpretinje, ki so kljub dandanašnji že rahli odmaknjenosti tistih časov ter vmesnim menjavam generacij in stilov, pustile neizbrisen pečat nekega obdobja. Obdobja, ki je pravzaprav postavljalo in postavilo temelje kasnejše in današnje slovenske glasbe. Z melodijami, ki danes štejejo že častitljiva leta, vendar so evergreeni v najboljšem in najžlahtnejšem pomenu besede, ki jim poslušalci še po toliko letih radi prisluhnejo. Zimzelene melodije, ki jih na novo odkriva vsaka generacija in z glasovi, kakršnih danes že ni več. Tako, kot ne tistih nostalgičnih let. Pevci in pevke tistih časov so bili namreč izvajalci v pravem pomenu besede. Ko si bil pevec ali pa ne. Vmesnega ni bilo. Tedaj se je namreč pelo v živo in priložnosti ter popravljanja napak ni bilo. Morda ali pa verjetno je bilo tudi to tisto, kar je glasbi dajalo poseben pečat in poseben značaj. Poleg prijateljstva in kolegialnosti, kakršnih današnje generacije glasbenih izvajalcev že skoraj ne poznajo več.